TIEDOTE 22.4.2021: Herättäjäjuhlat järjestetään Kauhavalla turvallisesti rajoitusten puitteissa

Juhlatoimikunnan kokous Kauhavalla 22.4.2021. Klikkaamalla kuvaa avaat suuremman originaalin.

Kuva: Tuula Jokiaho

Viime kesältä siirretyt herättäjäjuhlat järjestetään Kauhavalla 2.–4.7.2021 tuolloin voimassa olevien rajoitusten puitteissa.

- Herättäjäjuhlien pääohjelma, eli seurat ja jumalanpalvelus, toteutetaan aina ulkoilmassa. Lisäksi tänä vuonna myös kaikki oheisohjelma järjestetään taivasalla. Juhlakenttä entisen Lentosotakoulun alueella on avara, ja siellä on helppo pitää turvallinen etäisyys toisiin, kertoo yleissihteeri Kalle Hiltunen Herättäjä-Yhdistyksestä.

Juhlat tullaan järjestämään OKM:n turvallisen tapahtuman ohjeiden mukaisesti (mm. parannettu hygienia, kasvomaskit ja turvavälit, joista huolehditaan esim. seurapenkkien rivivälejä kasvattamalla).

Turvalliseen tapahtumaan kuuluu myös kävijämäärän tavallista tarkempi hallinta. Siksi Herättäjä-Yhdistys avaa alkukesästä mahdollisuuden tulostaa nettisivuilta ilmainen pääsylippu juhlille. Tästä ohjeistetaan myöhemmin tarkemmin.

- Toivomme, että mahdollisimman moni käy tulostamassa tällaisen pääsylipun etukäteen, Kalle Hiltunen sanoo. - Näin pysymme selvillä osallistujamäärästä.

Kukaan ei voi tietää, millainen koronatilanne on heinäkuun alussa, joten järjestäjät seuraavat tilannetta aktiivisesti, ja uusia päätöksiä voidaan tehdä tarvittaessa nopeastikin.

- Mikäli koronatilanne ei parane oleellisesti, juhlat pidetään hybridimallilla, Kalle Hiltunen sanoo. -Silloin otamme paikan päälle rajoitusten salliman määrän osallistujia, mutta ohjelmaa voi seurata kotoa käsin eri kanavien kautta.

Järjestettiinpä Kauhavan herättäjäjuhlat missä muodossa tahansa, ohjelmaa lähetetään juhlaviikonloppuna ympäri vuorokauden Körttiradion nettiradiossa osoitteessa www.herattajajuhlat.fi sekä pääkaupunkiseudun (105,8 MHz) ja Kauhavan (102,4 MHz) lähettimien kautta. Lisäksi Järviradion taajuuksilla lähetetään perjantain aattoseurat, lauantain lähetysseurat ja sunnuntain jumalanpalvelus. Yle lähettää jumalanpalveluksen suorana televisiolähetyksenä ja lauantain päiväseurat radiotallenteena.

Lisätietoja:

Herättäjä-Yhdistyksen yleissihteeri Kalle Hiltunen, puh. 040 577 9195