TIEDOTE 6.6.2022: Herättäjäjuhlat kaipaavat vielä runsaasti talkoolaisia

TIEDOTE 6.6.2022: Herättäjäjuhlat kaipaavat vielä runsaasti talkoolaisia

Heinäkuun alussa pidettävät Joensuun herättäjäjuhlat kaipaavat vielä suuren määrän lisää talkoolaisia. Auttavia käsiä tarvitaan erityisesti juhlaravintolan pyörittämiseen, majoitusjärjestelyihin sekä erilaisiin juhla-alueen rakentamistöihin.

Joensuun Areenan suuressa juhlaravintolassa tarjotaan viikonlopun aikana n. 15 000 ruoka-annosta ja n. 18 000 kahviannosta. Tarjolla on mm. 6 000 kappaletta juhlamunkkeja, jotka tehdään paikan päällä. Jotta tarjoilut saadaan sujumaan, tarvitaan lisää talkoolaisia mm. ruuanjakeluun ja kahviloihin. Myös mm. ruokalippujen, juhlaohjelmien ja parkkilippujen myyjiä kaivataan.

Moni majoittuu majoitusliikkeissä, mutta lisäksi juhlilla on tarjolla asuntola- ja koulumajoitusta sekä tilapäinen leirintäalue raviradalla. Majoitusjärjestelyihinkin tarvitaan  talkooapua.

Pesäpallostadion ja Areena luovat hienot puitteet juhlille, mutta ennen h-hetkeä on niissäkin monenlaista rakentamista. Kesäkuun alkupuolella rakennetaan juhlaporttia ja kunnostetaan välineistöä. Juhla-alueella valmistelut, kuten ravintolan linjastojen ja eri myyntipisteiden rakentaminen, aloitetaan Areenassa ma 27.6. Keskiviikkona 29.6. valmistelut jatkuvat juhlakentällä eli pesäpallostadionilla. Monenlaisia tehtäviä on silloinkin talkoolaisille tarjolla.

”Herättäjäjuhlien talkoolaisena toimiminen on hieno ja harvoin Joensuussa tarjolla oleva mahdollisuus päästä osallistumaan tällaiseen suurtapahtumaan ja vaikuttamaan sen onnistumiseen. Useimmat talkoovuorot ovat noin 4 tunnin mittaisia. Talkootunnelman ja auttamisen ilon lisäksi vapaaehtoinen saa talkoopaidan sekä ruokaa ja munkkikahvit”, kertoo juhlien pääsihteeri Kati Nissi.

Tehtäviin voi ilmoittautua osoitteessa vapaaehtoistyo.fi/herattajajuhlat tai soittamalla p. 050 560 1448 mielellään  17.6. mennessä. Vapaaehtoiset saavat aikanaan tarkemmat ohjeet tehtävästään.

Herättäjäjuhlia vietetään tunnuksella ”Lohduksi toisillemme” 1.-3.7.2022.  Paikalle odotetaan jopa 20 000 kävijää. Järjestäjinä toimivat Herättäjä-Yhdistys ja Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymä. Vahvana yhteistyökumppanina on Joensuun kaupunki. Juhlien koko ohjelma löytyy osoitteesta www.herattajajuhlat.fi.